ראש הממשלה האוסטרלי לנתניהו: "יחסינו מתהדקים"

איתי גדסי No Comments on ראש הממשלה האוסטרלי לנתניהו: "יחסינו מתהדקים"

ראש הממשלה קיבל את פני ראש הממשלה האוסטרלי בביקורו ההיסטורי בארץ | ראש ממשלת אוסטרליה: "אני חש שאנו שייכים לאותה משפחה"

נתניהו וטרנבול צילום: קובי גדעון, לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה קיבלו הערב את ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול ורעייתו לוסי בטקס רשמי במשרד רה"מ בירושלים. ראש ממשלת אוסטרליה ורעייתו הגיעו לישראל במסגרת אירוע לציון 100 שנה לקרב על באר שבע במהלך מלחמת העולם הראשונה. לאחר מכן התקיימה ישיבת עבודה בראשות ראשי הממשלה נתניהו וטרנבול.

ראש הממשלה אמר: "מלקולם, אתה ידיד אמת של ישראל; אוסטרליה ידידת אמת של ישראל. שרה ואני מעריכים את הידידות העמוקה אתכם ואת העובדה שבזמן ביקורנו, ביליתם אתנו זמן רב כל כך ואנו מקדמים בברכה את ההזדמנות לגמול לכם טובה כאן בארץ ישראל".

"אני חושב ששני העמים שלנו מבינים זה את זה במובן העמוק ביותר. אנו מוקירים את ערכי השלום, החירות, הדמוקרטיה. אנו נלחמים באותם כוחות של אסלאם קיצוני שמאיימים לא רק על שתי המדינות שלנו אלא על הציוויליזציה המשותפת שלנו. מחוייבותך האישית לישראל ברורה לחלוטין. כל אזרחי ישראל מעריכים אותה מאוד. מחר נציין את יום השנה המאה של אירוע גדול בתולדות הציונות, בתולדות העם היהודי".

"אחד מהאירועים הללו לא היה מתאפשר לולא הגבורה והקורבן של כוחות אוסטרלים ששחררו את האדמה הזאת תחת השלטון העותומני שנמשך 400 שנה באומץ יוצא דופן. זה חקוק בזיכרון שלנו לנצח. העובדה שבאת כל הדרך מאוסטרליה כדי לציין את האירוע הזה אומר, לדעתי, רבות על הידידות בינינו, על השורשים העמוקים של אוסטרליה וישראל וגם הרבה עליך ועל לוסי".

"אנו צריכים לזכור שהאירוע שנציין מחר היה השער לתחייתה המחודשת של העם היהודי ואני מצפה לציון האירוע ההיסטורי הזה יחד אתך. ברצוני להודות לך על תמיכתך האיתנה בישראל".

אנו נשוחח כיצד להמשיך ולקדם את הברית בינינו, כיצד להעמיק, לחזק ולהרחיב אותה. אשתמש במילה ששמעתי אותך אומר בסידני: אני מודה לך על היותך חלק מהמישפוחה שלנו. ברוכים הבאים לירושלים".

ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנבול, אמר: "לוסי ואני שמחים כל כך להיות פה. אתה צודק, הנסיעה היתה ארוכה אך קבלת הפנים כאן, נותן לי להרגיש כמו בית, כמו משפחה. אני חש שאנו שייכים לאותה "משפחה" אמר טרנבול בעברית.

"כפי שאמרת, ביקורך באוסטרליה בפברואר היה לבבי באופן יוצא מן הכלל. היתה איזו התלהבות, איזו אנרגיה, שהבאת אתך וזה ריגש את כל מי שנפגש עמך. נשאת מספר נאומים מעוררי השראה במיוחד. אחד מהם היה במוריה קולג'. אני זוכר היטב, אני דיברתי על הגנרל ג'ון מונש וכאשר הוזמנת לדבר, אמרת לי בדרכך לבמה: 'מונש, אעבוד עם זה'. ואז נשאת נאום בפני הילדים הללו שהיה כל כך מעורר השראה".

"סיפרת להם על אומץ לבם של האוסטרלים שלחמו כדי להגן על אותם ערכים שעליה נוסדה מדינת ישראל. אותם ערכים של חירות, דמוקרטיה, שלטון החוק, הזכות לחיות כפי שאתה חפץ ובלי שאחרים יכתיבו לך כיצד לחיות. המטרה של חיים בחירות".

"למען זה לחמו מונש והצבא האוסטרלי במלחמת העולם הראשונה, ולמען זה לחמו כוחות אוסטרלים במלחמת העולם השנייה כאשר נלחמו על הגנתה של פלשתינה מפני הפולשים הנאצים בצפון אפריקה. אתה אמרת בסידני, ושוחחנו על כך כשהיית באוסטרליה בפברואר, שאם הגרמנים היו מגיעים לפלשתינה במלחמת העולם השנייה לא היה מפעל ציוני. אנו היינו שם אתכם במלחמה ההיא ובמלחמת העולם הראשונה, וכמובן שגם היום".

"ישנם אוסטרלים שמשרתים בכוחות האו"ם לאורך הגבולות של ישראל וכמובן שבאופן נרחב יותר, ברחבי המזרח התיכון כפי שאתה יודע וכפי שדיברנו פעמים רבות.
כולנו נלחמים יחד נגד הטרור האסלאמי הקיצוני. הוא מאיים על ישראל, הוא מאיים על אוסטרליה, הוא מאיים על כל מי שמעריך ומוקיר חירות".

"אך מטרת הביקור הזה היא לציין את קרב באר שבע. אירוע היסטורי בעל משמעות יוצאת דופן, נקודת מפנה, מאותם רגעים שמהווים תפנית בהיסטוריה, שבה אוסטרלים וניוזילנדים בבריגדת הפרשים הקלים חצו במהירות את המזרח התיכון ושיחררו את פלשתינה, את ירושלים ואת סוריה, כל הדרך עד דמשק מידי האימפריה העות'מאנית, מהכיבוש הטורקי".

"זאת היתה גם השנה של הצהרת בלפור. הם נחלו ניצחון מבריק בהסתערות מצויינת, ההתקפה הרכובה המוצלחת האחרונה בהיסטוריה צבאית, ובהחלט התקפה שתיזכר לדורי דורות. אירוע אוסטרלי באופן מובהק שנחקק עמוק בתודעה הלאומית שלנו. לוסי ואני מתכבדים מאוד להיות עמכם היום. יש לנו דברים רבים לדון בהם במשרדך, ביניהם קרבות עכשוויים יותר, אך מעל לכול, על החוזק שביחסים הללו, בין אוסטרליה לישראל, שהולכים ומתחזקים משנה לשנה".

"השנה, 2017, באת בביקור הרשמי הראשון של ראש ממשלה ישראלי לאוסטרליה, ואני מבקר אתכם כאן ועכשיו לראשונה כראש ממשלה, וזהו הביקור הראשון של ראש ממשלה אוסטרלי מאז ביקורו של ג'ון הווארד בשנת 2000. היחסים בינינו הולכים ומתהדקים, הולכים ומתעמקים ונהיים משמעותיים מאי פעם. המחוייבות שלנו לערכים שעליהם האומות שלנו והחברות שלנו מבוססים: חירות, דמוקרטיה, שלטון החוק. אלו ערכים שלמענם תמיד נאבקנו ולמענן נמשיך להיאבק תמיד".



0 תגובות